Amazon till Sverige – vad innebär det och så lyckas du

Vare sig du funderar på att sälja på Amazon eller inte så måste du förhålla dig till e-handelsjättens intåg på den svenska marknaden, oavsett vilken bransch du är i. Med sitt stora utbud och snabba leveranser är Amazon både ett hot och en möjlighet.

På den här föreläsningen får du insikt i hur Amazon kan vara en väg till internationell expansion. Amazon-experten Carl Helgesson beskriver hur man skapar framgång på Amazon och delar med sig av fallgropar och tips.

Under detta Digitala Affärerseminarium går vi bland annat igenom:
• Amazon till Sverige – vad innebär det?
• Så här kommer du igång snabbast på Amazon
• Vikten av Amazon Prime
• B2B på Amazon
• De olika sätten att sälja på Amazon
• Varför stora etablerade varumärken misslyckas på Amazon och små private labels lyckas

Torsdag 17 september
Klockan 13.30 – 14.30

Online via Zoom

Om föreläsaren
Carl Helgesson är grundare av Amazon-konsultbolaget Rankona Mazon, som hjälper företag att lyckas globalt på Amazon. Carl har drygt sju års erfarenhet av försäljning på Amazon och har byggt fem varumärken helt fokuserade på Amazon.

Läs gärna igenom vår uppförandekod innan eventet >

Om författaren